Czy wiecie jak wiele kobiet stosuje tzw. diety-cud, mimo iż udowodniono, że nie są skuteczne? Ponad 90% tych, które uważają, że mają nadwagę lub po prostu chcą być szczuplejsze. A przecież ekspresowe diety jeszcze nigdy nikogo trwale nie odchudziły. Były raczej przyczyną efektu jojo.

Jak więc zabrać się za zdrowe i skuteczne odchudzanie? Trzeba zacząć od określenia celu, czyli ile i w jakim czasie. Najlepiej jest chudnąć 1 – 1,5 kg tygodniowo. Aby to zrobić, powinnyśmy przede wszystkim:

Pić odpowiednią ilość wody
Brak wody w ludzkim organizmie jest dla niego prawdziwą katastrofą. Spowalnia się przemiana materii, wzmaga uczucie głodu (często jest mylone z pragnieniem), gorzej się czujemy, spada nam koncentracja. Dlatego też specjaliści zalecają każdemu, nie tylko odchudzającym się, picie co najmniej 1,5 litra wody.

Pij dużo wody
Pij dużo wody

Zrezygnuj z wysoko przetworzonego jedzenia
To takie wygodne: gotowe pierogi z marketu, zupka w proszku, którą wystarczy zalać wrzątkiem. To nie jest jedzenie, tylko kaloryczne i nafaszerowane niezdrowymi tłuszczami, konserwantami podróbki. Odchudzając się warto przygotowywać jedzenie w domu. Same gotujmy obiady, róbmy kanapki lub owsiankę na śniadanie, serwujmy rodzinie lekkie sałatki na kolację. Będziemy odżywiać się zdrowo i dietetycznie. A co najważniejsze, naturalne jedzenie na długo zaspokaja głód.

Zdrowe soki to podstawa
Zdrowe soki to podstawa

Jedzmy mniejsze porcje
Nie oszukujmy się, nawet najzdrowsze jedzenie spożywane w dużych ilościach sprawi, że przytyjemy. Odchudzając się musimy jeść mniej. W procesie odchudzania prawidłowa dieta to 60% sukcesu. Dlatego konieczne jest wprowadzenie zmian. Jedząc mniej i częściej, utrzymujemy metabolizm na wysokim poziomie. I chudniemy. Dlatego zaleca się spożywanie małych posiłków co 3-4 godziny. W ten sposób dostarczamy ciału energii przez cały dzień w równych dawkach i nie musi ono oszczędzać na później, a przecież oszczędzając odkłada tłuszcz.

Bądź fit
Bądź fit

Rusz się 😉
Bez tego punktu nie będzie smukłej sylwetki. Nie oszukujmy się, ruch jest niezbędny w odchudzaniu i aby prawidłową wagę utrzymać. Specjaliści zalecają 3-4 treningi w tygodniu. Jednak jeżeli nie macie na to czasu lepiej zrobić 1-2 niż nie robić nic. Jaką dyscyplinę sportu uprawiać? Każdą, która sprawia nam przyjemność. Dzięki temu będziemy chciały ćwiczyć, a za tym chudnąć i pięknie wyglądać.

Beata Marcinowicz – Maximus Fitness Club

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

eighteen − 1 =