Rodzicu, czy wiesz, że wg regulaminu Facebooka, konto może założyć osoba, która ukończyła 13 lat? Czy Twoja dziecko posiada już konto?
Młodzi ludzie mają milion pomysłów na minutę, w większości spontanicznych, nieprzemyślanych, nie rozumieją ich konsekwencji, dlatego powstała akcja „Myślę więc nie ślę” stworzona przez Fundację Dzieci Niczyje.
‘Myślę więc nie ślę” ma na celu edukowanie na temat niebezpieczeństw związanych z sekstingiem oraz podniesienie świadomości społecznej wokół tego zjawiska.
Seksting to rejestrowanie i przesyłanie osobistych materiałów o charakterze seksualnym za pośrednictwem telefonu i internetu. Zjawisko to niesie ze sobą zagrożenia dla młodych ludzi, którzy, nie potrafią sobie radzić z późniejszymi konsekwencjami.
Badania z 2014 r. przeprowadzone przez GfK Polonia na zlecenie Fundacji Dzieci Niczyje pokazują, że 11% młodych ludzi wysłało materiały sekstingowe. Jednoczenie ponad 1/3 respondentów otrzymała tego typu zdjęcia lub filmy. Oznacza to, że zjawisko jest silnie obecne wśród młodych ludzi w Polsce.
Na potrzeby kampanii wyprodukowany został film fabularny pt. „Na zawsze”, którego fabuła dotyka kwestii zagrożeń związanych ze zjawiskiem sekstingu. Film został nakręcony w nowatorskiej i atrakcyjnej formie. Jego akcja toczy się wyłącznie na ekranie komputera i telefonu. Scenariusz uwzględnia specyfikę komunikacji i zachowań właściwych młodym ludziom.
źródło:http://seksting.fdn.pl/


