Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914, z późn. Zm.), która weszła w życie 01.09.2015 roku, sklepiki szkolne musiały wprowadzić pewne zmiany. A co to dokładnie oznacza? Projekt ten przede wszystkim wprowadza pewne ograniczenia.
W szkolnych sklepikach nie można sprzedawać:
- „Śmieciowego jedzenia” – chipsów, batonów i napojów gazowanych,
- przetworów mięsnych o dużej zawartości tłuszczu,
- serków topionych, majonezu,
- produktów o dużej zawartości soli (Ustawa reguluje dokładnie, jakie wartości odżywcze powinny zawierać produkty dostępne w szkolnych sklepikach, a także dotyczące dopuszczalnej ilości barwników oraz cukru i soli na 100 g.)
W przypadku naruszenia przepisów wysokość kary pieniężnej może być wymierzona do 5000 zł, nie mniej niż 1000 zł
Rozporządzenie dotyczy także szkolnych stołówek
Ustawa ma przede wszystkim wzmacniać ochronę zdrowia dzieci w wieku szkolnym, poprzez ograniczenie dostępu na terenie placówek szkolnych i wychowawczych do środków spożywczych zawierających znaczne ilości składników niezalecanych dla ich rozwoju.


