Jeżeli zakupiłaś produkt w sklepie stacjonarnym, to zgodnie z polskim prawem, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu, tylko dlatego, że się rozmyśliłaś.

Sytuacja wygląda inaczej, jeżeli towar posiada wadę, wtedy zwrotu dokonuje się pod pewnymi warunkami w ramach tzw. „rękojmi”.

Ponadto sprzedawca może ustanowić swój własny, wewnętrzny regulamin, który dopuszcza zwroty, nawet w przypadku gdy się po prostu rozmyśliłaś. Może ale nie musi.

zakupy (2)Wyjątek stanowi sytuacja, w której towar został kupiony poza lokalem stacjonarnym(np. podczas pokazu organizowanego w hotelu) lub na odległość (np. w sklepie internetowym). Konsument ma wtedy prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni bez podania przyczyny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 × 5 =