Podobno wszystkie mamy trzymają formę. Przecież cały dzień, lub jego część, biegamy za dziećmi, spacerujemy z nimi, pchamy wózki nieraz pełne zakupów, wnosimy nasze słodkie ciężary po schodach, robimy przysiady, by wsunąć łyżeczkę z obiadem w usta niesfronego malucha, schylamy się, by otulić dziecko kołdrą. I tak bez końca. Dzień po dniu, tydzień po tygodniu.

Mając tak wiele obowiązków, potrzebujemy zdrowia i sprawności fizycznej. Musimy więc trenować, przestać wymawiać się brakiem czasu i po prostu zacząć dbać o siebie. Idealnym dla mam treningiem jest pilates. Pasjonują się nim gospodynie domowe, przedsiębiorcze panie w garsonkach, jak i celebryci. I nie jest to tylko moda, na popularność pilatesu wpływa przede wszystkim fakt, że to trening kompletny, z dobrodziejstwa którego korzystać mogą wszyscy, bez względu na wiek, płeć, czy stan zdrowia.

diet-1324036-1279x850

Pilates to autorski program ćwiczeń opracowany przez Josepha Pilatesa, którego problemy zdrowotne stały się de facto inspiracją do treningów i pracy nad sobą. Z systemu Pilatesa korzystają zarówno tancerze baletowi, osoby po ciężkich urazach prowadzone przez fizjoterapeutów, kobiety w ciąży i chorujące na osteoporozę, seniorzy i ludzie bardzo młodzi. Fenomen tych ćwiczeń polega na tym, że wykonujemy je pod dyktando naszego ciała, nie przekraczając jego możliwości, lecz stopniowo je zwiększając. Każda przepracowana z systemem pilates godzina sprawia, że nasze ciała się zmieniają. Przede wszystkim wzmacniamy mięśnie głębokie, odpowiedzialne za prawidłową postawę, płaski brzuch, elastyczność i smukłość naszego ciała. Ćwicząc spokojnie, w głębokim skupieniu mamy czas, by zajrzeć w siebie, oderwać się od codziennych problemów, zredukować stres i nabrać dystansu.

Trening pilates działa szybko. Już po kilku tygodniach widać efekty pracy, prostują się plecy, a ciało nabiera sprężystości. Nawet godzina w tygodniu takiego treningu może sprawić cuda i pozytywnie wpłynąć na każdą sferę naszego życia. Ćwiczyć można wszędzie, w domu, na sali fitness, na świeżym powietrzu. I chociaż w internecie znajdziemy gotowe treningi, warto korzystać z zajęć z instruktorem, który pokaże nam, jak oddychać w czasie wykonywania ćwiczeń, jak prawidłowo ustawiać ciało i które partie mięśni powinny w danej sytuacji pracować. To bardzo ważne, jeśli chcemy, by trening był skuteczny i bezpieczny.

Beata Marcinowicz

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × four =