Piłka to symbol dzieciństwa. Długie godziny spędzane na boisku pomiędzy bramkami albo pod koszem, gra w dwa ognie, rzucanie do małego dziecka, by uczyło się piłkę łapać i odrzucać, tenisowe rakiety mocno leżące w dłoni – wszystko to i wiele więcej mieści się w jednym tylko haśle: piłka.

A przecież piłka to rewelacyjne narzędzie treningowe. Szczególnie piłki duże, dmuchane, tzw. fitball albo optiball. Polecane przede wszystkim ciężarnym i osobom z problemami z kręgosłupem, ponieważ wymagają utrzymania prawidłowej postawy i odciążają kręgosłup, już dawno stały się narzędziem skutecznego i różnorodnego treningu. Bo z piłką ćwiczyć może każdy, bez względu na stan zdrowia, i na wiele sposobów.

sucked-out-1421498
Trening z piłką

Trening z piłką idealnie pasuje do form mentalnych, ale też skutecznie i szybko wzmacnia i ujędrnia ciało, spalając kalorie. Duża piłka buduje silne mięśnie brzucha, które pomagają utrzymywać równowagę, wspomaga koordynację i uelastycznia stawy. Na piłce ćwiczyć możemy mięśnie brzucha, ramion, nóg. A wszystko to w odrobinę zabawnej formie, która wydawać się może lekka i swobodna, lecz jest wymagająca i rozwijająca.

Zajęcia z piłką oferuje wiele klubów. Najczęściej ten typ treningu określany jest mianem body ball albo fit ball. Jakkolwiek bez względu na nazwę warto spróbować i przekonać się, jak dużo można zdziałać przy pomocy tak banalnego narzędzia.

Beata Marcinowicz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

one × two =